torsdag den 15. marts 2012

Min første gang!

Ærede venner!
Idag er en stor dag!
Jeg kan forstå på flere af mine venner, at det er yderst moderne, at "blogge" og udbasunere sit privatliv, tanker, erfaringer, etc. online. Dette skal ikke gå min snude forbi, så nu giver jeg det et forsøg og lader jer "kære læsere" være del af min første gang, eller noget.. Here goes.
Den første gang er altid den gang man vil huske. Om det er på godt eller ondt afhænger vel af den givne handling, men i mit tilfælde er det forbundet med glæde og følelsen af pure happiness.
At flytte i hus for første gang, hvor du selv er ansvarlig for husholdningen, tøjvask, rengøring, und so weiter, gav et enormt kick for mig. 170 kvm udelukkende til min Kenneth og jeg (samt alt vores lort gennem årene), var og er stadig meget overvældende.Vores hus har en opvaskmaskine, vaskemaskine, tørretumbler, kælder, viktualierum, 2 gæsteværelser, et vaskerum, en stor baghave og endda en nydelig Volvo C 30 tilgængelig i den overdækkede garage!!! - Hvad mere kan man forlange?! - Der er dog dage, hvor man kan savne sine elskede forældres eller svigerforældres overskud til at sørge for vasketøjskurven aldrig formår at stå fyldt til randen, sørge for maden står på bordet heeeelt af sig selv, sørge for køkkenet skinner, osv., men ikke desto mindre, klarer vi opgaven til ug (dog med enkelte undtagelser..).
For lige at vende tilbage til den kære Volvo, skal glæden over vores helt egen (næsten nye) bil, da ikke undervurderes. Den er uundværlig! Især, da jeg skal pendle mellem Bjerringbro og Århus N hver dag, hvor jeg hhv. bor og går på Sygeplejerskeskolen. I alt har Volle fra november til nu blevet luftet lidt over 15.000 km, så den kommer vidt omkring.
Trods dens størrelse, er Bjerringbro værd at nævne i min første blog. Grundet Kenneths job på Grundfos, valgte vi at rive pløkkerne i Odense op og atter drage tilbage til (mit elskede) Jyllland, og bosatte os altså i Grundfos-City. Byen er nu hyggelig, på trods af det ikke er Århus, Aalborg eller KBH, og hvem ved.. Kan være vi har/får planer om aldrig at forlade området..? (Dog er det unormalt - har jeg ladet mig fortælle, op til flere gange - i sine "unge år", at flytte til en by mindre end ens barndomsby. Men vi hygger os og når det skal gå rigtig vildt for sig har vi flere bodegaer at vælge mellem!)
Så har jeg også - for første gang - prøvet at flytte skole! Det har været en positiv oplevelse, da jeg er havnet i en god klasse, som jeg så småt begynder at lære at kende (Lidt øl er der da også røget ned.). Men selvfølgelig mangler der nogle bestemte, dejlige fynske- sygeplejerskestuderende i min hverdag, som jeg desværre måtte afbryde studielivet med for at drage nord på, ære være deres minde :-D Mon ikke vi ses igen <3
Om det var første eller anden gang i år, at jeg havde glæden af mine dejligste nordiske veninders selskab for nogle weekender siden, er jeg i tvivl om. Ikke desto mindre, tilbød de atter, for gud ved hvilken gang, en skøn weekend i Aalborg, hvor jeg checkede ind på Hotel Henning 3 fantastiske nætter. Jeg blev indtrykket af 2 Twillight-film, 19 nuggets, sladder, en Suspekt koncert, omgang pæretærte med creme, Kuzzes beværtning, tømmermænd og verdens dejligste veninde-hyggetimer rigere. Absolut turen værd, på trods af utallige parallelparkeringer (At jeg formåede at bringe en intakt bil hjem var imod alle odds!).
Jeg vil slutte for denne gangs "bloggning". Den første gang var ikke så slem, alligevel, selvom jeg havde mine bange anelser og i starten led en snært af præstations-angst. Nu har jeg prøvet det og jeg vender frygtløs tilbage med nyt fra midtfronten. (Sidder bla. inde med en kæmpe fed nyhed, som jeg lige lader vente på sig!)
- To be continued!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar