mandag den 14. april 2014

Feber, ferie og frienemies

TILBAGE!

- Efter endnu engang nogen betænkningstid, kvalitetstid, eller hvordan man vælger at se på det. 
Det gik lidt bedre dengang jeg var barn, at holde min dagbog stortset dagligt. Nu har jeg selv barn og nu går tiden bare aaaaaaaalt for stærkt! Jeg kan sletter-ikker følge med mere! Idag er der en uge til jeg skal starte i skole igen, to uger til jeg skal til min første eksamen og samtidig to uger til datterlein fylder et år.. Et heeeeeeeeelt år!!!! Det er jo vanvid! (Derudover, vil den skarpe læser jo nu være dybt chokeret og sørgmodig på mine vegne, over at have erfaret, at jeg skal op til en eksamen på min datters et-års-fødselsdag! Jep. FML!). Heldigvis kommer mormor og morfar og ser til hende, mens jeg pisker mig igennem en medicinregning, for derefter at piske hjem og i vuggestuen med datter, mormor og morfar for at fejre hende kort. Det må da næsten kun bringe held, at skulle op på sin datters fødselsdag? Det har jeg en ide (læs ønske!) om. Ikke desto mindre, så vil en eventuel mislykket eksamen ikke kunne ødelægge resten af dagen.
Men man kan desværre ikke være herre overalt - Pisse meget desværre! For jeg ville da gerne have haft en hyggelig morgen med mit guld og min mand, fremfor over natten at have forvandlet mig til mit skrækindjagende eksamens-monster. Puj! Men jeg har nu en ide om, at det nok skal gå. (Og gør det ikke, så bliver det her indlæg slettet!!!!)

Imellem huspligterne, pølsebleer, amning, aktivitetstid, mm., har der jo i barslen også været tid til at opretholde aktiviteten på diverse sociale medier. Der har faktisk været rigtig god tid - for nogen næsten KUN tid til det. Jeg er selv ret så dygtig til at holde verden bekendt med, hvor stor min datter er blevet, hendes udvikling, osv., men jeg vil ikke mene det har taget overhånd. Der er (rigtig) mange ulemper ved de sociale netværker, men altså også nogle fordele. Bla. er jeg i en terminsgruppe for hele landet, som har haft termin i maj 2013. Planen var jo, at Albas lejekontrakt i sin etværelses i sin mutters butteliv skulle udløbe først 12.5. for derefter 9.5., men hun valgte jo så at "smutte" (det er SÅ meget sagt!) ud knap et par uger før.. Anyways! Men den her terminsgruppe har givet mig meget. Der er mange råd, hjælp samt støtte at hente, hvilket har/stadig er skøøønt. Så er der jo også Instagram, Twitters, Google+ ... Og så er jeg ikke længere updated. Der findes med garanti langt flere forums. De netværk(er?) er jo også gode at have. Man kan måske her lige give udtryk som "Spam" baghjul. HOOOOOOLD nu, hvor kan man dog lægge alt og virkelig ALT op på disse sider. Jeg skal ikke lyde som en, som holder mig tilbage på hhv. instagram eller facebook, men der er sku grænser - alligevel! Jeg har slettet flere, fordi jeg simpelthent ikke magter den magtliderlige, 'se-mig-se-mig', popularitets-konkurrence det er endt ud med at blive derinde. Det er så moderne, at skulle have mange følgere, at det er nærmest ulækkert! En mærkelig trend. Lidt ligesom vi andre måske havde det i starten med facebook. Der var det måske også lidt fedt, at have mange "venner", det udgav lidt respekt? Eller gjorde det?! Jeg begriber det ikke! 
Min terminsgruppe kan jeg gå med til at blive venner på facebook med, fordi det er piger jeg faktisk har delt mange ting med, og betragter dem lidt som venner. Nu har jeg så også ses med rigtig mange af dem, og en venneanmodning tilsendt eller sendt fra dem virker ikke underligt for mig. Men jeg gider ikke være venner med deres kusines, undulats, granfætters nevø.. Comeon! 
Men på diverse sociale netværk(er? - Jeg kan virkelig ikke finde ud af at bøje det ord!?) foregår der virkelig en (i mine øjne) utrolig pinlig kamp, om at blive mr. eller mrs./ms. popular. Jeg må le! OMG! Men jeg tror faktisk, at jeg er den eneste (eller næsten, kender heldigvis lidt med samme holdning!), som finder det hamrende smagløst. Jeg lyder måske bitter, det er jeg måske også nok.. Jeg hader bare, når folk ikke kan finde ud af at være ordentlige medmennesker i virkeligheden og i stedet pådutter sig en virtuel-maske i sin iver efter at blive anerkendt også herefter bliver slikket i numsen af sine nye tilbedere. Det er lidt skægt, dog mest skræmmende, hvis ikke allermest sørgerligt, at cyberspace virkelig kan være så eftertragtet for én at ville opsøge respekt. Men hurra, tillykke med like nr. 3000. Den kan du jo så fejre med dine rigtige... Nårhnej. 
NÅ.
Kender du ordet Frienemy? Jeg har første gang hørt det i forbindelse med et afsnit Sex and the city. Der menes med Frienemy, at det er en person, som udgiver sig for at være din ven, men faktisk er din rival/enemy (fjende). Dem tror jeg størstedel af alle piger har stiftet bekendtskab til, samt talemåden at "man skal holde sine venner tæt, men fjender endnu tættere; Lincoln". Sådan nogle har jeg selvfølgelig også selv stiftet bekendtskab med. Jeg ved ikke, hvorfor jeg lige ville nævne begrebet, men lige det ord, der poppede op i mit hovede, da jeg skulle komme på overskriften til dette indlæg, som startede med f.
Jeg er ret så god til at komme på afveje...!
Min (ellers altid) søde datter er desværre lidt skidt i disse dage.. Jeg ved ikke, om det er pga. vuggestueopstart, men hun har hvaffald igår aftes haft feber og i det hele taget været eeeeeekstremt pivet og pylret. Hun er sjældent sur og ked, og endnu mere sjældent syg, så det er ikke skægt at overvære en så trist, sur, pivet Alba. Hun har vågnet (godt nok kort, for så at ligge sig om at sove videre) 3 gange i nat, samt vågnede allerede kl seks.. Alt dette har hun aldrig gjort, ikke engang som spæd (JA, hun er virkelig dygtig!). Det er rigtig synd for hende, men også for mig, da det bare er frustrerende ikke at vide, hvad man andet kan gøre end selvfølgelig at være der for hende, tilbyde mad/drikke/Ninnus, skifte hende, følge op på hendes temperatur, osv. Den lille stakkel. Skal man i al denne elendighed kunne skimte bare lidt lys, så må det være, at hun i nat har taget farmands plads og har sovet sammen med mig og har villet putte med mig. Det er dælme sjældent det sker! Jeg tror også hun i nat får lov at sove der. Jeg er jo bange, for ikke at sige skrækslagen over for feberkramper. Det er da fandens værk. Men hun har heldigvis ikke (7-9-13-bankunderbordet!) udvist tendens hertil!
Også lige op til påske, altså! Det er da nedtur! For vi skal i morgen fejre farmands fødselsdag, onsdag tager vi til Fyn til Albas farmor og farfar og torsdag aften til Sønderjylland til Albas mormor og morfar, som så passer Alba lørdag-søndag, da vi skal holde noget fødselsdag herhjemme om lørdagen. Der manglede da bare lige en syg datter i de planer! Det håber vi ikke.. Og i så tilfælde, må man jo aflyse, og sådan er det jo bare.
Jeg sys mit indlæg blev ret rodet idag, så tror jeg gør klogt i at holde nu.. Jeg har også en eksamen jeg kan læse op til.. Nu sover Alba nemlig, så er med at udnytte tiden, ellers er hun MEGET omklamrende idag! Farvel og tak!
Jeg SATSER på jeg når et smut herind i løbet af påsken, hvis ikke så lige efter. Ciao.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar